امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر اهتمام دولت برای رفع بیکاری و تورم گفت: انتظار می رود همانطور که رئیس جمهور محترم دستور داده برای پست های میانی از انتخاب های جناحی و فامیلی اجتناب شود و افرادی که شایستگی لازم برای آن پست را دارند، انتخاب شوند.

آیت الله سید حسن عابدیان

به گزارش همشهری آنلاین،‌ آیت الله سید حسن عابدیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: بهترین توشه‌ای که انسان می‌تواند برای خود جمع کند تقوا است. تقوا یعنی مطابق خواست خداوند حرکت کنیم و از مواردی که خداوند متعال نهی کرده دور و به واجبات مقید باشیم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: این انتخاب و این رای تنها مسئله داخلی نبود بلکه یک مسئله بین المللی بود و سردمداران دنیا ناظر و مترصد بودند که تقابل دولت و مجلس را مشاهده کنند و از این فرصت برای اهداف خود استفاده نمایند و بعضی کارها را انجام بدهند.

وی اضافه کرد: مجلس به صورت آگاهانه و مدبرانه به این عزم و تصمیم رسید که تمام وزرا را تایید کند هرچند در خصوص بعضی‌ها ممکن بود نظری هم داشته باشند و در مجموع این موضوع جای تبریک به مجلس دارد.

آیت الله عابدیان ادامه داد: از این به بعد توپ در میدان ریاست محترم جمهور است و تقاضای ما این است که ایشان با این انتخاب ها که پیشنهاد خود ایشان بود، تمام تلاش این جمع را به کار بگیرد تا رفاه و آسایش به جامعه برگردد و بیکاری و تورم علاج شود و مایه خشنودی و آسایش جامعه فراهم گردد.

آیت الله عابدیان افزود: همانطور که خود رئیس جمهور محترم دستور داده تقاضای ما هم این است که در انتخاب پست های میانی از انتخاب های جناحی و فامیلی اجتناب شود و افرادی که شایستگی لازم برای آن پست را دارند انتخاب شود.

امام جمعه موقت اردبیل در ادامه در تبیین شبهه‌های دشمنان برای ضربه زدن به شکوه اربعین تصریح کرد: راهپیمایی اربعین تجلی عظمت و شکوه شیعه است که نه تنها شیعه بلکه اهل سنت هم در آن مشارکت دارند و بلکه غیر مسلمان‌ها هم در آن راهپیمایی با ما همراه هستند و ما باید قدردان این نعمت بزرگی که خداوند به ما عنایت کرده باشیم.

وی افزود: در راهپیمایی اربعین شاهد عشق، شور و ایثار هستیم و جلوه‌های عظمت را مشاهده می نماییم. این‌ها جلوه و عظمت حادثه عاشورا است و دشمنان در تلاش هستند تا شکوه عاشورا و اربعین را کاهش دهند که هرگز موفق نخواهند شد.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به شبهه هایی که از سوی دشمنان در خصوص عاشورا و اربعین مطرح می‌شود، اظهار کرد: جوانان به صرف شنیدن شبهه و در نتیجه پذیرش ناخودآگاه آن اکتفا نکنند بلکه به دنبال پاسخ‌های این شبهات باشند و این طور نباشد که شبهه ها را بدون دیدن پاسخ‌های آن بپذیرند.

وی ادامه داد: در فضای مجازی پاسخ غالب شبهات موجود است و دیدن آن ها اگر رفع مشکل نکند قطعاً مشکلی ایجاد نمی کند.آیت الله عابدیان خاطرنشان کرد: تمام آزادی‌خواهان دنیا مدیون امام حسین(ع)، عاشورا و اربعین هستند اگر در دنیا شاهد حرکت‌های ضد استبدادی و استکباری مثل حرکت مهاتما گاندی، محمد علی جناح و دیگران هستیم این‌ها به اعتراف خود این افراد به واسطه قیام امام حسین(ع) است.

وی ضمن تاکید به عقل گرایی و تحصیل تقوا به اجتناب از پذیرش خرافه هایی نظیر خرید طلا در ۱۳ صفر و کوبیدن در مساجد و بشارت به پیامبر اسلام (ص) در شب اول ربیع سفارش کرد.

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایات صهیونیستها گفت: اخیراً اسرائیل تصمیم خطرناکی گرفته که دیر یا زود منجر به نابودی فلسطینی ها و ژنوساید کامل خواهد شد و آن اینکه تنها یک دهم غزه را به عنوان سرزمین امن اعلام کرده و از فلسطینی ها خواسته که در آنجا سکونت کنند.

وی افزود: اسرائیل اگر مثل بدعهدی های دیگرش در آینده نزدیک آنجا را بمباران نکند با کمی تاخیر این کار را خواهدکرد. لازم است ملت های مسلمان و دولت های اسلامی برای رفع این مشکل تدبیری بیندیشند.

کد خبر 876489
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha